Czego szukasz...?

główne menu

BTemplates.com

poniedziałek, 24 października 2016

Bezglutenowy chlebek



Uwielbiam piec chleby ❤️



Pamietam ten moment, kiedy upiekłam mój pierwszy- coś niezapomnianego 👌 
Na początku piekłam chleby na zakwasie, na które również znajdziecie przepisy na tym blogu- "w zakładce domowe pieczywo", jednak dzisiaj mam dla Was przepis idealny na chleb bezglutenowy! Długo szukałam takiego, który by nie kruszył się, był pyszny i prosty. Ten spełnia wszystkie te warunki!




CZEGO POTRZEBUJEMY?


150g maki gryczanej
150g mąki ryżowej (u mnie z brązowego ryżu)
100g mąki kukurydzianej lub jaglanej
50g mąki ziemniaczanej
70g siemienia lnianego
70g nasion słonecznika
70g pestek dyni
Łyżka soli
25g świeżych drożdży 
łyżeczka brązowego cukru
Ok 500 ml cieplej wody

JAK ROBIMY?


1. Robimy zaczyn, mieszając drożdże z ok szklanka cieplej wody i cukrem. Odstawiamy na kilka chwil.
2. Wszystkie maki mieszamy, dodajemy ziarna, sól, oraz zaczyn.
3. Mieszamy, odstawiamy na ok 30 min.
4. Wkładamy do nagrzanego na ok 200 st C pieca na ok 45 min
5. Gootoooweee!
Smacznego!





Możecie też zawsze zmienić gramaturę ziaren i dodać np samo siemię lniane! Wtedy taki chlebek będzie bogactwem omega 3!





3 komentarze:

  1. To już kolejny chlebek który wyszedł mi twardy i zbity.. Hm, nie wiesz ci robie źle? Bo za każdym razem trzymam się mniej więcej przepisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chleby bezglutenowe ogólnie mają inną strukturę niż takie zwykłe glutenowe. Może to wina zbyt dużej ilości mąki ryżowej, czy kukurydzianej. Może następnym razem spróbuj dodać więcej gryczanej ;)

      Usuń
  2. To już kolejny chlebek, który wyszedł mi twardy i zbity :/ nie wiesz co robię nie tak?

    OdpowiedzUsuń