Czego szukasz...?

główne menu

BTemplates.com

czwartek, 12 stycznia 2017

Niesamowity placek ziemniaczany z fasolkowym sosem



Kiedy byłam mała nie lubiłam placków ziemniaczanych. Zawsze były dla mnie jakieś takie mamlate i tłuste. Zupełnie mi nie smakowały i nie lubiłam kiedy moja mama je robiła...
To, co przedstawiam Wam dzisiaj to coś zupełnie innego! Pyszota! Total!
Serdecznie zapraszam na niesamowity i pyszny placek ziemniaczany, którego przygotowanie nie zajmuje więcej niż 30 minut!








CZEGO POTRZEBUJEMY?
 Na placek:
1. 350g obranych ziemniaków
2. 2 łyżki mąki z brązowego ryżu 30g
3. 2 duże łyżki puree z jabłek
4. 2 łyżkI oliwy z oliwek lub oleju kokosowego
5. Sól i pieprz

Na sos:
1. Czerwona fasolka z puszki 100g
2. Ciecierzyca z puszki lub ugotowana i odsączona z wody. 100g
3. Pomidory w puszce.
4. Koncentrat pomidorowy.
5. Cebula i olej kokosowy do smażenia.
5. Bazylia, oregano, sól i pieprz
6. Mozesz do swojego sosu dodać rownież ogórki kiszone, czerwona paprykę i kukurydze by uzyskać cos w stylu placka po węgiersku ;)



JAK ROBIMY?

1. Ziemniaki ścieramy na tarce, dodajemy puree, mąkę i przyprawy.
2. Na patelni rozgrzewamy oliwę, a następnie wykładamy całość ciasta formułując duży placek.
3. Smażymy ok 10 min z każdej strony
4. Podajemy z sosem i awokado lub zjadamy po prostu z ketchupem


Sos: 
1. Podsmażamy cebulkę na oleju (u mnie kokosowy)
Następnie wszystkie składniki po prostu wrzucamy do garnka i podgrzewamy.

WSKAZÓWKI:
1. By umiejętnie odwrócić placek, możesz najpierw zsunąć go na talerz, a potem przykrywając go patelnią i przewracając do góry dnem, odwrócić placek tak, by smażył się z drugiej strony. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz