Czego szukasz...?

główne menu

BTemplates.com

środa, 14 września 2016

Bakłażanowe roladki, sos musztardowy i karmelizowana marchewka



Uwielbiam bakłażany. Można robić z nimi mnóstwo świetnych przepisów: dodawać do sosów, robić pasty, pasztety..., albo wykorzystać do zrobienia roladek. I z takim, banalnie prostym przepisem dzisiaj do Was przychodzę! Domowe roladki z bakłażana i z masą pysznych rzeczy w środku... w sumie to kto Wam zabroni wrzucić do nich cokolwiek chcecie?





Do zrobienia tych przepysznych roladek zainspirował mnie ten samotny piękny, purpurowy bakłażan, który leżał samotnie u mnie w lodówce... i moja chęć zjedzenia czegoś pysznego i może odrobinę wykwintnego? Zapewniam, że nic trudnego, a teraz już nie ględzę, tylko zapraszam do przepisu ;)

CZEGO POTRZEBUJEMY?



BAKŁAŻANOWE ROLADKI:
1. Bakłażana
2. kilku szczypt soli
3. domowego hummusu
4. kiszonego ogórka
5. wędzonego tofu
6. oliwek
7. suszonych pomidorów
8. innych ulubionych dodatków
9. oleju


SOS MUSZTARDOWY:
1. łyżki musztardy
2. łyżki syropu klonowego/ miodu
3. łyżki soku z cytryny
4. kilku posiekanych orzechów włoskich


MARCHEWKA:
1. 2-3 marchewek
2. łyżki syropu klonowego/ miodu
3. dobrego oleju
4. szczypty soli

DODATKI:
1. ulubiona kasza- u mnie jęczmienna
2. ulubiona sałatka- u mnie z sałaty, pomidorów i prażonej ciecierzycy


JAK ROBIMY?



ROLADKI:

1. Bakłażana tniemy na cienki 3 mm plastry, opruszamy solą z każdej strony i zostawiamy do puszczenia wody na nie mniej niż 20 min.
2. Po tym czasie odsączamy wypłyniętą wodę, rozgrzewamy grill, lub opiekacz z funkcją grillowania i smarujemy go olejem za pomocą specjalnego pędzelka.
3. Układamy bakłażany i opiekamy przez kilka minut.
4. Kiedy bakłażan jest gotowy, wyciągamy, smarujemy hummusem, układamy wszystkie dodatki, zwijamy w rulonik i przebijamy wykałaczką, by zabezpieczyć roladkę przed rozwinięciem.
5. Podajemy z sosem, karmelizowaną marchewką, kaszą i ulubioną sałatką.


SOS MUSZTARDOWY:
1. Wszystkie składniki na sos po prostu mieszamy.

KARMELIZOWANA MARCHEWKA:
1. Marchewkę obieramy, a następnie kroimy w słupki.
2. Gotuję ją do miękkości (np w kaszy)
3. Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość oleju i umieszczamy na niej marchewkę.
4. Dodajemy syrop klonowy, szczyptę soli i smażymy na wolnym ogniu przez kilka minut.
5. Podajemy.


Mam nadzieję, że spróbujecie tego przepisu, a jeśli tak, to koniecznie wyślijcie mi zdjęcia, albo oznaczcie na instagramie. To ogromna radość dla mnie, że ktoś korzysta z tych przepisów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz