Czego szukasz...?

główne menu

BTemplates.com

wtorek, 2 sierpnia 2016

bezglutenowe placuszki z bananem i owocami

Miałam ochotę na placki, pancakes, takie żeby były grubsze, a nie cieniutkie jak naleśnik.  Jakby tu zrobić, żeby były bezglutenowe i się nie rozwalały? aaaa... no i nie mam w domu żadnej mąki bezglutenowej... ale zaraz, zaraz przecież mam płatki!





sekret idealnych, bezglutenowych placków tkwi w dodaniu do ciasta płatków owsianych- bezglutenowych, lub jeśli nie jesteście uczuleni na celiakie, zwykłych, bo taka ilość w proporcjach, nie powinna być problemem.


CZEGO POTRZEBUJEMY?
1. szklanki płatków ryżowych
2. pół szklanki płatków jaglanych
3. trzech łyżek płatków owsianych bezglutenowych
4. szklanki mleka roślinnego
5. połowy łyżeczki proszku do pieczenia
6. jednego, dobrze dojrzałego banana
7. opcjonalnie dodatkowego słodzidła (syropu, daktylowego, z agawy itp.)
8. opcjonalnie jednej łyżki zmielonego siemienia lnianego zalanego trzema łyżkami wody
9. dodatkowych owoców do dekoracji
10. opcjonalnie cynamon, kakao, karob



JAK ROBIMY? 


  1. Płatki przesypujemy do kielicha blendera i mielimy na mąkę
  2. Przesypujemy do miski, dodajemy proszek do pieczenia i opcjonalnie cynamon, kakao, karob.
  3. Dobrze rozgniatamy banana widelcem i dodajemy do masy.
  4. Następnie dolewamy mleko roślinne, siemie lniane (jeśli go używacie), i opcjonalne dodatkowe słodzidło.
  5.  Wszystko dobrze mieszamy 
  6. Smażymy na dobrze rozgrzanej patelni teflonowej z cieniutką warstwą oleju kokosowego na pierwszą partię, a potem już bez.
  7. Podajemy z owocami i polewą czekoladową ;)


SMACZNEGO!


WSKAZÓWKI:




  1. Nie pomijaj dodania płatków owsianych, oraz banana- to one sklejają ciasto i zapobiegają rozwalaniu się placków.
  2. Ja moje pancakes podałam z syropem z leśnych owoców, który zrobiłam podgrzewając zamrożone owoce przez kilka minut w garnuszku (możesz też użyć mikrofali).
  3. Nie musisz używać oleju do smażenia placków.
  4. Jeśli nie masz dwóch rodzai płatków, możesz użyć jednego typu, lub całość wykonać tylko z płatków owsianych. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz