Czego szukasz...?

główne menu

BTemplates.com

poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Pomarańczowe curry z dynią, batatami i soczewicą



Sezon na dynie już rozpoczęty..., ale szczerze mówiąc kiedyś nie jdłam dyni wcale. Nikt w mojej rodzinie jej nie używał, nikt nie jadał i jakoś tak wyszło, że spróbowałam jej dopiero, kiedy sama nauczyłam się gotować. A moze o te umiejętności tutaj właśnie chodzi? W każdym razie, ten przepis to jeden z prostszych przepisów jakie można sobie wyobrazić :p Typowe danie jednogarnkowe... Ale efekt? Efekt jest wyjątkowy!





Właściwe chodzi tutaj zeby wrzucić wszystko do gara, zalać woda, dodać przyprawy i dusić na wolnym ogniu przez kilka chwil... Dosłownie- kilka chwil bo zarówno batat, czerwona soczewica, jak i dynia gotują się bardzo szybko ;)
Więc jeśli nie masz pomysłu na obiad, S jesteś już głodna, koniecznie ugotuj tą zupę 👌👌👌

CZEGO POTRZEBUJEMY?


na 4 porcje

1. Dwóch szkolnej czerwonej soczewic
2. Jednego sporego batata
3. Jednej niedużej dyni
4. 4-5 łyżkek dobrego curry
5. 1 łyżki cynamonu
6. 1/2-1/3 puszki mleka kokosowego
7. 3-4 dużych marchewek
8. 3-4 dużych pomidorów malinowych sparzonych i z usunięta skórką 
9. Ryżu do podania


JAK ROBIMY?


1. Dynie, marchewkę, oraz batata obieramy, kroimy, a następnie wrzucamy do gotującej sie juz wody.
2. Dosypujemy soczewicę, przyprawy, a następnie dusimy na wolnym ogniu przez ok 20-30 min
3. Na koniec dorzucamy sparzone pomidory, z których usunęliśmy skórkę, oraz mleko kokosowe.
4. Wszystko mieszamy i podajemy

2 komentarze:

  1. Warzywa na koniec zblendowac? Ryz ugotowac i wrzucic na koniec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic nie blendowac ;) ja ryżu nie wrzucałam, podałam go osobno i tylko maczałam w sosie, ale zrób jak ci wygodniej ;)

      Usuń