Czego szukasz...?

główne menu

BTemplates.com

środa, 17 sierpnia 2016

Tofucznica ze szpinakiem i żółtą cukinią





O tofucznicy właściwie pisałam całkiem niedawno i właściwie już wiecie, że się w niej totalnie zakochałam ;) Właśnie dlatego przychodzę dzisiaj do was z kolejnym przepisem na to danie. Dzisiaj odrobinę inna wariacja na ten temat, bo z innymi dodatkami. Na tapecie mamy oczywiście tofu, przyprawy, a do tego... szpinak, cukinia, ale nie zwykła, bo żółta iii.... no właśnie, co jeszcze?










Do tofucznicy właściwie możemy dorzucić wszystko, czyli w praktyce to, co akurat mamy w lodówce. Ja miałam niewiele... z resztą jak zwykle, bo dziwnym trafem moja nie-wegańska rodzina, zawsze zjada wszystkie moje wegańskie produkty... no cóż taki urok mieszkania z rodziną... W każdym razie, nie ważne jak bardzo mnie potrafi to wkurzyć, wtedy zawsze moja głowa pracuje maksymalnie, a moje przepisy robią się jeszcze bardziej niepowtarzalne ;D I tym sposobem zamiast mojej ulubionej tofucznicy z jarmużem i pieczarkami, wyszła równie pyszna ze szpinakiem, żółtą cukinią i groszkiem.




CZEGO POTRZEBUJEMY?


1. 100g tofu wędzonego lub naturalnego
2. jednej cebuli
3. garści świeżego szpinaku
4. żółtej (zielonej) cukinii, lub połowy żółtej i połowy zielonej
 5. kilku łyżek mrożonego zielonego groszku

6. 1 łyżeczki słodkiej, wędzonej papryki
7. 1/2  łyżeczki czarnej soli kala namak
8. 1/2-1 łyżeczki kurkumy, lub dobrego curry bez soli
9. szczypty pieprzu
11. 1-2 łyżek płatków drożdżowych nieaktywnych12. kilku łyżek mleka sojowego
13. domowego chleba do podania
14. pomidorków z cebulką, domowego hummusu, awokado do podania
13. oleju do smażenia


JAK ROBIMY?


1.Cebulę kroimy w kostkę, a cukinię obieramy i kroimy w cienkie plasterki. Wrzucamy na patelnię i smażymy na niewielkiej ilości oleju, przez kilka minut.
2.Dodajemy szpinak, groszek, oraz wszystkie przyprawy i zalewamy niewielką ilością wrzątku, tak by wszystko razem się dusiło.
 

3.Po chwili dodajemy rozkruszone w palcach na drobne części tofu, łączymy dobrze ze wszystkimi składnikami i smażymy dalej.
4.Pod koniec dolewamy kilka łyżek mleka roślinnego (tylko jeśli lubicie bardziej leistą konsystencję, jeśli wolicie w wersji bardziej stałej, pomińcie ten krok) mieszamy i gotowe!


WSKAZÓWKI:


  1. Koniecznie użyjcie podanych w przepisie przypraw, bo to one nadają tofucznicy wyjątkowy smak i aromat. Nie pomijajcie soli kala namak, bo to ona jest odpowiedzialna za ten jajeczny... ale uważajcie z nią! nie dodawajcie całej łyżeczki, tak jak to można znaleźć w niektórych przepisach, bo się zasolicie...
  2. Jeśli chcesz, możesz dodać do swojej tofucznicy również inne dodatki, np kurki, czy świeże pomidory

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz