Czego szukasz...?

główne menu

BTemplates.com

wtorek, 9 sierpnia 2016

Wegańska pizza na wypasie



Kiedyś nie jadłam pizzy, wcale... dopiero kiedy przeszłam na weganizm, przestałam się jej bać. Taka domowa chyba jest najlepsza, ba! napewno jest! Można ją wykonać z mąki takiej, jakiej chcemy i do tego umieścić na niej wszystko to, na co mamy ochotę! No to nic, tylko zagniatać ciasto i już!





Pizza to nic innego jak przepyszne ciasto drożdżowe, mnóstwo dodatków i dobrze przyprawione sosy, albo aromatyczna oliwa... Do waszej pizzy możecie dodać cokolwiek przyjdzie wam na myśl... Ja słyszałam o mnóstwie wariacji na temat pizzy właśnie. Można do niej dołożyć pieczarki, paprykę, kukurydzę, albo ziemniaki, ananasa i grillowanego bakłażana... a może wersja na słodko z jabłkami i orzechami włoskimi? Sposobów jest wiele... Stwórz swoją własną, wyjątkową wersję ;)










Czego potrzebujemy?

  1. trzech szklanek mąki pszennej, żytniej chlebowej, lub mieszanki
  2. 25g świeżych drożdży, lub 7g suszonych
  3. szklanki ciepłej wody
  4. pół łyżeczki soli
  5. opcjonalnie kilka łyżek oliwy

na sos pomidorowy:

  1. puszka pomidorów pelati
  2. łyżka koncentratu pomidorowego
  3. suszony czosnek, oregano, bazylia





Jak robimy?


  1. Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie wraz z cukrem, odstawiamy na ok 10 min w ciepłe miejsce.
  2. Po tym czasie dolewamy wo∂e z drożdżami do mąki i zgniatamy na gładkie, elastyczne ciasto.
  3. Odstawiamy ciasto na ok 1-1,5 godziny w ciepłe miejsce.
  4. Przygotowujemy dodatki i sos pomidorowy, blendując wszystkie składniki razem.
  5. Ja do mojej pizzy dodałam czerwoną paprykę, oliwki, kapary, kukurydzę, wędzone tofu, jarmuż i świeże pomidory, a do tego świeżutka rukola. Możecie dodać cokolwiek Wam się podoba ;)
  6. Ciasto podsypujemy mąką i rozwałkowujemy, tworząc okrągły placek, dociskając i zawijając jego brzegi, tak by utworzyć zgrabny brzeg.
  7. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni i wkładamy gotową pizzę do gorącego pieca.
  8. Pieczemy 10-15 min.
  9. Podajemy z ulubionymi sosami np, czosnkowym, pomidorowym, czy ketchupem, albo z ulubioną oliwą i sosem balsamicznym.





WSKAZÓWKI:




  1. Jeśli chcesz żeby ciasto było cieńsze, użyj połowy podanych w przepisie składników na ciasto.
  2. Nie przedłużaj czasu pieczenia, bo spód zamiast być sprężysty i delikatnie chrupiący, stanie się twardy i spieczony.
  3. Taka pizza świetnie smakuje ze świeżą rukolą ;)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz