Czego szukasz...?

główne menu

BTemplates.com

niedziela, 7 sierpnia 2016

CIASTO CZEKOLADOWE Z BUDYNIEM- BEZ GLUTENU, CUKRU, SOLI, MĄKI, OLEJU


To ciasto to absolutne mistrzostwo.
Chciałam zrobić torcik na rocznicę swojego związku z chłopakiem, ale zupełnie nie wiedziałam jak się za to zabrać... Myślałam o zrobieniu babeczek czekoladowych, ale potem stwierdziłam, że to powinno być coś większego, coś bardziej wyrafinowanego... ale z czego by tu zrobić krem? ale jak zrobić, żeby nie było tutaj ani grama cukru? no i jeszcze nie mam żadnej fajnej mąki w domu...
A do tego wszystkiego jak zrobić ciasto czekoladowe, w którym nie ma kakao- bo na nie właśnie ma uczulenie mój chłopak...
Jak to mówią potrzeba- matką wynalazków... Pomyślałam chwilę co mam w domu iii...
W ten właśnie sposób w pare chwil wyczarowałam najsmaczniejszy, najprostszy i najzdrowszy torcik czekoladowy EVER!






Jeśli nie masz zbyt wiele czasu, to ten przepis sprawdzi się na prawdę wyśmienicie. przygotowanie go nie zajmuje wiele czasu.. no, chyba że masz ochotę pobawić się w dekorowanie ;)



Czego potrzebujemy?

NA CIASTO
  1. 100 g kaszy jaglanej
  2. dwóch bananów
  3. 5 łyżek karobu
  4. 1 szklanki wody


NA KREM BUDYNIOWY

  1. 1 torebki budyniu
  2. dwóch szklanek mleka
  3. dwóch dużych garści suszonych daktyli
  4. wrzątku



NA KREM BANANOWY

  1. połowy kostki tofu naturalnego
  2. połowy banana
  3. łyżki soku z cytryny
  4. opcjonalnie wiórków kokosowych


JAK ROBIMY?
CIASTO:

  1. Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni.
  2. Kaszę płuczemy, następnie gotujemy najmniejszym ogniu ze szklanką wody oraz rozgniecionymi bananami.
  3. Po ugotowaniu dodajemy karob.
  4. Wszystko mieszamy razem.
  5. Blachę wykładamy papierem dopieczenia i formujemy na nim zgrabne koła o średnicy ok 15 cm z masy czekoladowej. 
  6. Wkładamy do pieca i pieczemy przez ok 15 min.
  7. Po tym czasie wyjmujemy z pieca i przekładamy kremem budyniowym.
  8. Wierch dekorujemy kremem bananowym, a następnie owocami.



KREM BUDYNIOWY:


  1. Budyń robimy wg instrukcji na opakowaniu, dodając zamiast cukru namoczone wcześniej we wrzątku, a następnie rozmaślone widelcem daktyle


KREM BANANOWY:


  1. Tofu miksujemy z bananem, sokiem z cytryny i wiórkami.


WSKAZÓWKI:


  1. Jeśli robicie duży tort, możecie podowić, lub potroić składniki użyte tutaj, bo z tego przepisu torcik będzie mały.
  2. Jeśli chcecie, możecie użyć tutaj kokosowej bitej śmietany do udekorowania tortu, ja tego nie zrobiłam, bo mój chłopak ma uczulenie również na kokos.
  3. Jeśli nie macie uczulenia na kakao, możecie śmiało użyć go zamiast karobu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz